Sunday, June 10, 2007

politics dilemma...!!

Dilemma politik di Malaysia...tiada siapa yang berani mempersoalkan ttg keadilan dan ketulusan pemimpin politik di malaysia kerana ingin menjaga kepentingan masing2. Tetapi wujud suatu pihak yang lantang bersuara mengkritik kerajaan seperti parti pembangkang. Pernah dulu kita dikejutkan dgn penangkapan Anwar Ibrahim dgn tuduhan yang boleh dipersoalkan.


Tetapi pernahkan kamu berfikir apa kebaikkan wujudnya golongan2 seperti ini. Sometimes, i dont think that good to have pembangkang, because golongan ini boleh mengganggu kerancakan agenda kerajaan. But then, i realize something that change my mind for the whole of my life. its Hedonism.


Secara rambangnya, malaysia membangun dan semakin maju dari hari ke hari. Tetapi, my mind tak pernah kering dari kebanjiran masalah sosial. Apabila pm Malaysia, pak lah menwujudkan agenda Islam hadhari, timbul pelbagai persoalan ttg isu tersebut. Maka, apabila dijelaskan bahwa ianya adalah satu pendekatan, umum tidak lgi mempersoalkan, including me..but, when Pas mencadangkan agar sebutan itu ditukar ke hadharah islamiyah, teguran itu ditolak mentah..so, jelas ianya adalah agenda politik semata2 dan bukannya untuk kemajuan umat islam di Malaysia.


cuba anda lihat skrang, terbit satu persoalan di alam pemikiran saya, adakah agenda tersebut akan berjaya. Dengan hiburan yang melampau, mmg jelas bahawa pendekatan Islam Hadhari tidak akan terlaksana. Oleh sebab itu, saya melihat bahwa perlunya suatu pihak yg harus lantang bersuara mengkritik kerajaan, dan ketika itulah saya melihat PAS dan ANWAR IBRAHIM adalah pelengkap kepada persoalan ini. saya tidak bermaksud untuk mempersendakan kerajaan Malaysia pimpinan UMNO, ttp apabila sy melihat perbalahan di Turki, lalu saya berfikir, Malaysia barangkali boleh sampai ke tahap itu. Cuba bayangkan keadaan di Turki, akibat aliran pemikiran barat yang telah lama berpijak di Turki, rakyatnya memberontak apabila kerajaan sedia ada ingin menggantikan pm yang sedia ada dgn seorang menteri yg memiliki isteri yg memakai tudung, kerana kononnya menteri tersebut akan memacu turki ke arah Islamic modernizations.

Sejak dilancarnya konsep islam hadhari, pelbagai isu yg timbul melibatkan dan membabitkan tunjang islam di malaysia. I want to restate that, saya tak berpihak pada mana2 pihak, samada kerajaan atau pembangkang, tetapi saya mencari apa yang semua orang ingin miliki, iaitu kebenaran yang hakiki. marilah sama2 gerakkan agenda kebenaran..yang SATU.

No comments: