Sunday, June 17, 2007

betty benafe, arab dan tiang agama

mesti semua orang sudah tahu bahawa kejayaan betty yang telah mem'popularkan' nama Malaysia di arab. Malah dijemput oleh kerabat diraja di sana. bagi saya tiada masalah tetapi apabila 'terlalu bangga' dengan penyanyi ini, itu adalah masalah..

come on, cuba lihat pakaian dia. Tak mampu akal fikiran saya pada mulanya nak menerima penyanyi seperti ini dijemput kerabat arab untuk menyanyi di sana. memang jelas pakaian nya tidak pernah sesuai dengan realiti agamanya..saya memang sangat kesal dengan segelintir rakyat Malaysia, perasaan bangga terhadap betty sgt diagung-agungkan..di mana letaknya MARUAH ISLAM???

tarian dan pakaian yang pada saya tidak pernah sesuai. ini membuatkan saya berfikir, apakah 'status' arab sekarang???mungkin kita patut mencontohi LIBYA..

No comments: